Sunday 25 November 2012

BEKERJA FULL-TIME PERJUANGAN INI




Salam ..

Sangat hairan akan segelintir ahli Gerakan Islam yang cintakan perjuangan Islam ,mereka nekad untuk membawa agama islam memacu dunia pada hari ini , mereka seolah-olah sedang dalam igaun diri sendiri , melaksanakan kerja-kerja islam dalam realiti retorika mukabuku umpama petir dan guruh yang berdentum kuat menggegar negeri , tetapi apabila dibuka jendela pintu rumah , rupa-rupanya mereka
 hanyalah mercun yang dicucuh tak menjadi .

Kerja Islam Bukan Part-Time wahai sahabatku .

Melaksanakan kerja-kerja gerakan mengikut mood dalam diri , umpama pekerja Part-time yang hanya kerja untuk mendapatkan gaji , sangat malang mereka ini yang perilaku perwatakan nya sebegini . Apabila datang " spiritual dalam diri " mereka bagaikan Singa kelaparan yang mengejar mangsa dengan pantas sekali, sangat laju gerak-kerja mereka , tetapi apabila diuji dengan ujian , lalu lemahlah diri ,mereka membiarkan sahaja amanah mereka diratah dengan enak sekali oleh sang durjana "syaitan " yang memujuk hatinya untuk mementingkan diri sendiri.

Bangkit Duhai anak muda.

Dunia hari ini sangat-sangat memerlukan kelajuan dan kepintaran dalam gerakan , jangan mudah mengeluh akan sedikit ujian yang datang dalam diri , tanganinya dengan meluahkan pada Ilahi , KepunyaanNya segala yang ada di langit dan dibumi . Terkesan dengan kata-kata " When Allah is your friend ,who is your Enemy ". Andai dalam diri kita adanya keyakinan dan kebergantungan yang tinggi padanya , mengapa takut untuk berjuang dan berbakti .
" Jika kamu membantu agama Allah , Nescaya dia akan membantu kamu dan mengukuhkan kedudukan kamu ".Muhammad:7

Berubahlah wahai sahabat-sahabatku , Laksanakan Amanah Ini dengan penuh keyakinan di hati , sebaik yang mungkin dan tidak lagi melaksanakan mengikut "mood " dalam diri . Perbanyakkan berdoa kepada agar diberikan kekuatan untuk meneruskan perjuangan Ini , Kemenangan hampir tiba, Yakinlah dengan janji Ilahi . Buat diri dan teman-teman . sekadar Muhasabah bersama.

No comments:

Post a Comment