Tuesday 6 November 2012

" CHANGE THE ERA ''

                                                                   


Salam Kasih Sayang kepada semua ...

Puas saya mencari tafsiran apa itu "Mencabar Potensi Diri " dan berfikir di luar kotak , Sering kali kita mendengar "Teori Iceberg", " Red umbrella" ,. dan banyak lagi teori yang saya tidak tahu. Jika bab kepimpinan pula ramai orang merujuk kepada teori "Blue Ocean Startegy " sebagai contoh..  Apapun banyak tafsiran yang kita dapat.

Islam Pada era Hari Ini , 


Sangat memerlukan Jiwa-jiwa Anak Muda yang luar biasa , Tidak dapat digambarkan hebatNya pemiikiran mereka , sentiasa dambakan perubahan andai ianya boleh diperbaiki. sentiasa melawan kelaziman abang-abang ,kakak-kakak, dan warisan Kita andai ianya tidak relevan lagi. kalau kita masih lagi perwatakan seperti biasa,program yang dilakukan masih ikut "style" yang lama, Maka . sudah tentu belum pun start promosi Program , kita dah tahu hasilNya Apa.

Maka Pada Hari Ini , Saya mengajak kepada seluruh sahabat2 saya agar kita mencari sesuatu yang sangat berharga dalam diri kita, Kita cungkil sehabisNya , Kita kukuhkan kekuatan pada diri ,kita cabut kelemahan dan lempar sejauhNya , Kita buang segala yang tidak patut ada , dan Kita bina kembali potensi diri kita.


Kalau kita ambil Contoh, Menangnya Sultan Al Fatih selain pertolongan Allah s.w.t. , dalam peperangan disebabkan Sultan Al-Fateh Melawan kelaziman nenek moyangNya , berfikir di luar kotak, Layarkan kapal di daratan , dan akhirnya Islam menang Menawan Konstantinopel.


kesimpulan , saya menyeru pada anak muda yang cintakan perjuangan Islam , kita bermuhasabah pada hari ini , Islam yang sangat sempurna ,flexsible,syumul dan banyak lagi yang kita patut hamparkan pada Ummah pada hari ini , memerlukan komitmen dan Jiwa Besar seperti sultan Al-Fateh , Kita perlu melakukan Transformasi dengan melakukan Sesuatu Yang tidak dijangka akal fikiran manusia ,Luar Biasa IdeaNya , Sangat Memukau Sesiapa yang mendengarNya , Kalau Itu yang Kita boleh Lakukan , InsyAllah tidak mustahil islam akan kembali Gemilang seperti GemilangNya Islam Di Era Sultan Al-Fateh.. Allahuakbar, Allahuakbar Allahuakbar.. sekadar Renungan Bersama ..

No comments:

Post a Comment